×

Handlekurven er tom.

Frakt- og salgsbetingelser

Frakt

Vi bruker to leveringsmetoder: Epok leverer selv med varebil eller levering med budbil/transportselskap avhengig av størrelse og hvor varene skal sendes.

Epok levering:

Leveringstidspunkt avtales på forhånd. Epok levering inkluderer at vi bærer møblene inn, pakker dem og tar med oss søppel/emballasje. Fraktkostnadene er avhengig av størrelse på varen, hvor det skal sendes, og hvorvidt man ønsker en eller to mann til levering/installasjon. Dersom man ikke bor på bakkeplan kommer et tillegg på kr. 100 per etasje.

  • Postnummer 0000 til 1299: kr. 950, forutsatt at én person kan levere. Hvis man må være to personer for å levere tilleggsfaktureres kr. 400,-
  • Postnummer 1300 til 3099: kr. 1200, forutsatt at én person kan levere. Hvis man må være to personer for å levere tilleggsfaktureres kr. 600,-
  • Postnummer 3100 til 4999: kr. 1500, forutsatt at én person kan levere. Hvis man må være to personer for å levere tilleggsfaktureres kr. 800,-

Levering med budbil/transportselskap

Levering ved fortauskant/innkjørsel.

  • Postnummer 5000 – 5999: pris avtales
  • Postnummer 6000 – 7999: pris avtales
  • Postnummer 8000 – 9999: pris avtales
  • Sverige: pris avtales
  • Danmark: pris avtales
  • Finnland: pris avtales

Dersom forsendelsen din er synlig skadet ved henting eller levering, må du anmerke det ved mottak og ta kontakt med oss.

Ved Bestilling

Ved bestilling skjer følgende:

Det betales 30% a-konto. Rest beløp ved levering.

Er det skisser som tegnes sendes de frem og tilbake til kunden er fornøyd. Kunden godkjenner da skissen og det betales 30 % a-konto.

Leveringstid

Leveringstid på varer enten kjøp i vår butikk eller vår nettbutikk er ca. 12 uker. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om når levering kan skje. I forbindelse med høytider må noe lengre leveringstid beregnes. Det er ikke mulig å annullere et kjøp på grunn av lengre leverings tid.

Betaling

Alle våre priser er oppgitt inkludert merverdiavgift. Kjøpsvilkår, ordrebekreftelse og annen informasjon relatert til din bestilling er på norsk. Vi tar forbehold om trykkfeil og endringer i priser og vareutvalg.

Betaling med kort

Gjennom vår betalingsformidler Stripe aksepterer vi kortbetaling med Visa, MasterCard og American Express. Epok lagrer ingen kortdata. All kortinformasjon lagres trygt hos Stripe. Vi tar ikke kortgebyr i nettbutikken.

Betaling med faktura

Du vil motta en à konto-faktura på 30% av totalbeløpet ved bestilling. Resterende 70 % faktureres ved levering.

Betaling med Vipps

Hvis du velger Vipps som betalingsmetode, vil du betale 30 % av totalbeløpet ved bestilling. De resterende 70 % faktureres ved levering.

Angrerett og retur

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett gjelder ikke ved spesialbestillinger – dvs. møbler som er tilpasset dine ønsker for farge, mål eller tekstiler.

Det er dessverre ikke mulig å returnere en vare uten en returseddel eller uten original emballasje. Ved retur av bestillingsvare, motregnes et returbeløp på 35 % av den avbestilte varens pris. Det er fordi produktet er håndlaget til deg. Du kan selvfølgelig prøve produktet før du sender det i retur, men det skal returneres i originalemballasjen, fordi salgsverdien ikke må forringes ved returnering. Du mister dessverre angreretten hvis varen ikke sendes tilbake i originalemballasjen. Derfor er det en god idé å ta vare på den til du er helt sikker.

Du må selv betale ev. transportkostnader i forbindelse med returen av varen og det er ditt ansvar at varen kommer frem til oss i samme uskadde stand som du mottok den.

Reklamasjon

Ditt kjøp er omfattet av den norske forbrukerkjøpsloven. Det betyr at om du har enten mottatt en mangelfull eller skadet vare, skal du få denne reparert eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen, inntil 2 år eller 5 år etter at kjøpet er gjennomført, avhengig av hvor lenge varen er forventet å vare ved normal bruk. Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av en feilaktig bruk av produktet eller annen skadegjørende atferd.

Vi anbefaler at du reklamerer så raskt som mulig etter at feilen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Du kan reklamere ved å kontakte oss på e-postadressen post@epok.no.

For at vi best skal kunne vurdere din reklamasjon, vil vi be deg om følgende:

  • Send oss en kort beskrivelse av hvordan skaden eller defekten er oppstått. Vennligst merk at du bør kontakte oss så snart du oppdager defekten.
  • For å dokumentere defekten ber vi om at du sammen med beskrivelsen legger ved bilder. Defekten må fremgå tydelig på minst ett av bildene. I tillegg ber vi om at fotoene også viser hele produktet, gjerne foran og bak.
  • Vennligst opplys hvilket ordrenummer varen er kjøpt på – eller legg ved kopi av ordrebekreftelse/kvittering.
  • Etter at vi har mottatt bildene dine, behandler vi din reklamasjon så raskt som mulig.

Tvister

Dersom det oppstår en tvist som vi ikke klarer å løse i minnelighet, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet ved å fylle ut et klageskjema til Forbrukerrådet.

Avtalen

Disse salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene gjelder for kjøp av varer og tjenester i butikk og i vår nettbutikk på epok.no

Forbrukerkjøp over internett er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, og e-handelsloven. Du finner disse lovene på https://lovdata.no/. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post.

Partene

Epok AS driver og eier epok.no, og er registrert i Brønnøysundregisteret med organisasjonsnummer 914 085 004 (MVA-nummer NO 914 085 004).

Kontaktinformasjon:

Epok AS
Bygdøy Allé 8
0286 Oslo

Telefon: +47 926 23 542
E-post: post@epok.no