×

Handlekurven er tom.

Salgsbetingelser

Generelt

Avtalen

Disse salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene gjelder for kjøp av varer og tjenester i vår nettbutikk på epok.no til levering i Norge, Sverige, Danmark og Finnland.

Forbrukerkjøp over internett er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, og e-handelsloven. Du finner disse lovene på https://lovdata.no/. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post.

Partene

Epok AS driver og eier epok.no, og er registrert i Brønnøysundregisteret med organisasjonsnummer 914 085 004 (MVA-nummer NO 914 085 004).

Kontaktinformasjon:

Epok AS
Bygdøy Allé 8
0286 Oslo

Telefon: +47 926 23 542
E-post: post@epok.no

Nettbutikkens lager:
Frysjaveien 40
0884 Oslo

Selger blir videre betegnet som Epok, vi, vårt eller oss. Kjøper er den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen og vil videre bli betegnet som du, deg, din eller ditt.

Betaling

Alle våre priser er oppgitt inkludert merverdiavgift og den samlede totalprisen inkluderer alle avgifter, gebyrer og leveringskostnader. Kjøpsvilkår, ordrebekreftelse og annen informasjon relatert til din bestilling er på norsk. Vi tar forbehold om trykkfeil og endringer i priser og vareutvalg.

Betaling med kort

Gjennom vår betalingsformidler Stripe aksepterer vi kortbetaling med Visa, MasterCard og American Express. Epok lagrer ingen kortdata, all kortinformasjon lagres trygt hos Stripe. Vi tar ikke kortgebyr i nettbutikken.

Betaling med faktura

Hvis vi ikke har varen(e) på lager, vil du motta en à konto-faktura på 30% av totalbeløpet ved bestilling. Resterende 70 % faktureres ved levering. Bestillingen faktureres i sin helhet om vi har varene på lager.

Levering

Epok har ansvaret for varene inntil varene er hentet av deg eller noen du har gitt i oppdrag å hente varene, eller når varene er stilt til din rådighet eller noen du har gitt i oppdrag å ta imot varene på ønsket leveringssted. Dersom forsendelsen din er synlig skadet ved henting eller levering, må du anmerke det ved mottak og ta kontakt med oss.

For at vi skal kunne levere varene må du oppgi korrekt adresse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om når levering kan skje.

Leveringstid på møbler produsert av Epok er ca. 12 uker fra mottatt à kontobetaling.

For spesialbestillinger, dvs at man bestiller møbler med egne ønsker for farger, mål eller tekstil kan leveringstiden bli noe lenger.

Butikken og vårt lager holder stengt på følgende helligdager: søndager, første nyttårsdag, skjærtorsdag, langfredag, første og andre påskedag, Kristi himmelfartsdag, første og andre pinsedag, samt første og andre juledag. I tillegg er julaften, nyttårsaften, 1. mai og 17. mai stengt. I forbindelse med høytider må derfor noe lengre leveringstid beregnes.

Vi har fast fraktkostnad for ordre på under kr. 1500 (inkl. MVA) på kr. 350. Dette gjelder hele Norge, Sverige, Danmar og Finnland. Når du handler i vår nettbutikk for kr. 1500 eller mer kan du velge mellom følgende to leveringsmetoder: henting på vårt lager, og Epok levering eller levering med budbil/transportselskap avhengig av hvor varene skal sendes.

Henting på vårt lager:

Du kan selv sørge for henting av varene på vårt lager i Frysjaveien 40. Dette innebærer ingen ekstra kostnad fra Epoks side.

Epok levering:

Leveringstidspunkt avtales på forhånd. Epok levering inkluderer at vi bærer møbene inn, pakker dem og tar med oss søppel/emballasje. Fraktkostnadene er avhengig av hvor varene skal sendes, og hvorvidt man ønsker en eller to mann til levering/installasjon.

Fraktsone 1, Norge

Postnummer fra 0000 til 1299: kr. 750, forutsatt at én person kan levere. Hvis man må være to personer for å levere tilleggsfaktureres kr. 400 inkl. MVA i ettertid.

Fraktsone 2, Norge

Postnummer fra 1300 til 3099: kr. 850, forutsatt at én person kan levere. Hvis man må være to personer for å levere tilleggsfaktureres kr. 600 inkl. MVA i ettertid.

Fraktsone 3, Norge

Postnummer fra 3100 til 4999: kr. 900, forutsatt at én person kan levere. Hvis man må være to personer for å levere tilleggsfaktureres kr. 800 inkl. MVA i ettertid.

Levering med budbil/transportselskap

Levering ved fortauskant/innkjørsel.

Fraktsone 4, Norge:
Postnummer 5000 – 5999: kr. 1.100

Fraktsone 5, Norge:
Postnummer 6000 – 7999: kr. 1.300

Fraktsone 6, Norge:
Postnummer 8000 – 9999: kr. 1.500

Sverige: kr. 1.500

Danmark: kr. 1.700

Finnland: kr. 1.700

Angrerett og retur

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett gjelder ikke ved spesialbestillinger – dvs. møbler som er tilpasset dine ønsker for farge, mål eller tekstiler.

Det er dessverre ikke mulig å returnere en vare uten en returseddel eller uten original emballasje. Ved retur av bestillingsvare, motregnes et returbeløp på 35 % av den avbestilte varens pris. Det er fordi produktet er håndlaget til deg. Du kan selvfølgelig prøve produktet før du sender det i retur, men det skal returneres i originalemballasjen, fordi salgsverdien ikke må forringes ved returnering. Du mister dessverre angreretten hvis varen ikke sendes tilbake i originalemballasjen. Derfor er det en god idé å ta vare på den til du er helt sikker.

Du må selv betale ev. transportkostnader i forbindelse med returen av varen og det er ditt ansvar at varen kommer frem til oss i samme uskadde stand som du mottok den.

Ved retur ber vi deg sende varene etter avtale til vårt lager:

Epok AS
Frysjaveien 40
0884 Oslo

Husk å få en kvittering for avsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil vår mottakelse.

Reklamasjon

Ditt kjøp er av omfattet av den norske forbrukerkjøpsloven. Det betyr at du enten kan få en mangelfull vare reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen, inntil 2 år eller 5 år etter at kjøpet er gjennomført, avhengig av hvor lenge varen er forventet å vare ved normal bruk. Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av en feilaktig bruk av produktet eller annen skadegjørende atferd.

Vi anbefaler at du reklamerer så raskt som mulig etter at feilen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Du kan reklamere ved å kontakte oss på e-postadressen post@epok.no.

For at vi best skal kunne vurdere din reklamasjon, vil vi be deg om følgende:

  • Send oss en kort beskrivelse av hvordan skaden eller defekten er oppstått. Vennligst merk at du bør kontakte oss så snart du oppdager defekten.
  • For å dokumentere defekten ber vi om at du sammen med beskrivelsen legger ved bilder. Defekten må fremgå tydelig på minst ett av bildene. I tillegg ber vi om at fotoene også viser hele produktet, gjerne foran og bak.
  • Send bildene per e-post til post@epok.no.
  • Vennligst opplys hvilket ordrenummer varen er kjøpt på – eller legg ved kopi av ordrebekreftelse/kvittering.
  • Etter at vi har mottatt bildene dine, behandler vi din reklamasjon så raskt som mulig.

Tvister

Dersom det oppstår en tvist som vi ikke klarer å løse i minnelighet, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet ved å fylle ut et klageskjema til Forbrukerrådet.